صدور گواهی اصالت دیجیتال در قالب توکن های NFT

صبح روز دوشنبه 11 بهمن 1400 نخستین دارایی دیجیتال تلکامی در بستر بلاکچین در موزه ارتباطات تهران برگزار شد. بر اساس گزارش آنلاین از روابط عمومی شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند، مراسم رونمایی از سامانه "بی تا "اولین پلتفرم صدور گواهی اصالت دیجیتال در قالب توکن های  NFT برگزار شد که این اقدام گام بلندی در راستای توسعه خدمات در فضای بلاکچین است.

شرکت" همراه کسب و کارهای هوشمند "که به عنوان بازوی دیجیتال اپراتور همراه اول شناخته می شود، طی دو سال گذشته با تشکیل یک تیم تخصصی و مجرب با بررسی دقیق فرصت های تجاری بلاک چین در حوزه مخابرات و فعالیت اپراتورها، چند پروژه بلاکچینی را آغاز کرده بود که در گام نخست، صدور گواهی دیجیتال برای یک دارایی تلکامی در دستور کار قرار گرفت و و در مراسم رونمایی یازدهم بهمن با انتشار نمادین دو سیم کارت دائمی همراه اول در سامانه بی تا، این مرحله را با موفقیت به پایان رسانید.

صدور گواهی دیجیتال برای یک دارایی اساسا دیجیتالی و مخابراتی که خود می تواند مقدمه ارائه سرویس های بعدی باشد؛ هم برای شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند و هم برای کاربران تجربه جدید و منحصر بفردی است. این شرکت که در اکوسیستم فین تک و اپراتوری کشور، با محصولاتی از قبیل اوانو و همراه من شناخته میشود، تلاش هایی برای تجاری سازی این فناوری های نوین داشته که در صورت تحقق به کاربران تجربه جدیدی از زندگی دیجیتال را ارائه می دهد.

 

مزیتهای  فروش سیم کارت های همراه اول در قالب توکن های NFT

 

شرکت همراه کسب و کار هوشمند در تلاش است تا در راستای ارزش آفرینی برای دارایی های دیجیتال، فناوری بلاکچین  را تجاری سازی کرده و گامی موثر و جدید در راستای تجربه یک زندگی دیجیتال بردارد.

دریافت گواهی اصالت دیجیتال در قالب توکن های NFT علاوه بر ثبت یک دارایی دیجیتال چه مزیت ها و ویژگی های دیگری برای کاربران و مالکان سیم کارت های دائمی همراه اول خواهد داشت:  

 

1.     امکان برگزاری حراجی سیم کارت

اولین مزیت دریافت گواهی دیجیتال در قالب توکن های  NFT  برای دارندگان سیم کارت های همراه اول، امکان برگزاری حراجی فروش برای مالک سیم کارت می باشد. این روش که با هدف قیمت گذاری عادلانه و شفاف و در جهت جلوگیری از تقلب های صورت گرفته در بازار سنتی پایه گذاری شده، تلاش می کند تا با یک مکانیسم شفاف و قابل نظارت از سوی مالک و خریدار به قیمتی منصفانه برای سیم کارت برسد و با حذف واسطه ها در بازار، قیمت سیم کارت را در بازار مدیریت نماید.

برای این کار لازم است؛ کاربر مشخصات سیم کارت خود را در سامانه بی تا متعلق به شرکت ققنوس ثبت کند. در مرحله بعد شرکت همراه کسب و کار هوشمند بعد از احراز مالکیت و اصالت سیم کارت، امکان ایجاد حراجی را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

 

2.     دریافت اعتبار بدون ارائه ضامن

در این طرح، شرکت همراه کسب و کار هوشمند تلاش می کند تا با اعتبار بخشیدن به سیم کارت های دارای گواهی اصالت دیجیتال، آنها را به عنوان کلاس جدیدی از دارایی های دیجیتال در بازار معرفی کند. به این ترتیب مالک سیم کارت در صورت وثیقه گذاری سیم کارت، اعتباری جهت خرید در اپلیکیشن اوانو دریافت می کند که در ازای آن حق فروش سیم کارت را از خود سلب کرده و فقط حق بهره برداری از سیم کارت را برای خود حفظ می کند.

در صورت عملیاتی شدن این طرح کلیه مالکان سیم کارت های دائمی همراه اول که در سامانه بی تا ثبت نام کرده و گواهی اصالت دیجیتال سیم کارت خود را دریافت نمودند، می توانند بدون ارائه ضامن، اعتبار دریافت کنند.

منبع: وبلاگ رندباز

سهم 88 درصدی اینترنت پرسرعت در کشور

از همان سال 1372 که اینترنت وارد ایران شد، جذابیت آن به قدری زیاد بود که تعداد کاربران آن همواره روند افزاینده ای داشته است. با وجود آن که سرعت اینترنت در ایران در مقایسه با کشورهای دنیا و حتی منطقه جایگاه مناسبی ندارد، ولی استقبال از آن در بین کاربران ایرانی روز به روز رو به افزایش است.

با شیوع ویروس کرونا استفاده از اینترنت آن چنان سرعتی به خود گرفت که نفوذ آن در بخش های مختلف زندگی به میزان قابل توجهی در تمام دنیا گسترش پیدا کرد. قرنطینه های سراسری سبب تغییرات اساسی در سیستم های آموزشی، خرید، فروش، بانکداری، ارتباطات و... گردید و ناچارا میزان استفاده مردم از خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش پیدا کرد.

با توجه به استقبال عمومی از اینترنت؛ خصوصا اینترنت همراه اپراتورهای فعال در کشور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) تلاش نمودند تا با گسترش پوشش شبکه، خدمات و سرویس های خود را با پوشش و سرعت بیشتری در اختیار مشترکان قرار دهند. در حال حاضر کلیه گوشی های هوشمند همراه یا سایر گجت های سیم کارت خور مانند تبلت ها قابلیت استفاده از خدماتی مانند اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار را دارند. هر چند که آمارها نشان می دهد؛ استقبال مردم از اینترنت نسل سه و چهار به مراتب بسیار بیشتر بوده و کاربرها ترجیح می دهند به سهولت از اینترنتی پر سرعت برخوردار گردند.

بر اساس آمار نهایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان آذر ماه 1400 ، 88،8 درصد کاربران از طریق 3G و 4G به اینترنت متصل شده اند که این عدد در مقایسه با سایر بخش ها قابل توجه می باشد.

 

آمار نهایی کل مصرف اینترنت در کشور تا پایان آذر 1400

 

نوع اینترنت

تعداد مشترک

سهم نهایی(درصد)

3G و 4G

84،196،828

88.82

اینترنت پهن باند DSL

8،571،959

9.04

اینترنت TD-LTE

1،485،985

1.57

وای فای

382،398

0.40

فیبر نوری

159،708

0.17

 

جدول فوق نشان می دهد که در حال حاضر مهمترین روش دسترسی مردم به اینترنت در کشور، اینترنت 3G و 4G می باشد.

البته میزان رشد اینترنت همراه در مقایسه با رشد اینترنت ثابت نیز بسیار زیاد و قابل ملاحظه است؛ چرا که در اغلب کشورهای دنیا این موضوع برعکس بوده و اینترنت ثابت با سرعت بیشتری در حال توسعه و گسترش است. طبق آخرین ارزیابی ها سرعت اینترنت ثابت در ایران در میان 176 کشور مورد ارزیابی رتبه 153 و اینترنت همراه رتبه 79 را دارد که شاید همین موضوع، دلیل اصلی میزان رشد اینترنت همراه باشد.

هر چند که دلایلی هم چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور مربوط، از سرعت و کیفیت سرویس می کاهد و همواره نارضایتی هایی در این خصوص وجود دارد، ولی به طور کلی این آمار نشان می دهد که در سال گذشته برای مشترکان اینترنت همراه، سرعت و سهولت دسترسی به خدمات بیشترین اهمیت را داشته است.

منبع:وبلاگ رندباز

قیمت معاملات روز سیم‌کارت خود در رندباز

این روزها که برای خرید و فروش سیم کارت، به قول معروف دست زیاد شده و تقریبا هر شخصی در این زمینه ادعاهایی دارد، واقعا به چه کسانی میشه اعتماد کرد؟!! از کجا و چگونه می توان با فعالان این حرفه ارتباط گرفت و بدون دردسر و با قیمت مناسب و واقعی سیم کارت شخصی رو فروخت و متضرر نشد؟ اگر شما هم چنین دغدغه هایی دارید و به دنبال یک منبع معتبر و به روز برای خرید و فروش سیم کارت هستید، تا پایان متن ما را همراهی کنید.

با توجه به این که سیم کارت ها از همان سالهای اولیه حضور در بازار، خرید و فروش می شدند و مانند بازار سکه و طلا، تبدیل شدنشان به پول نقد کار زمان بری نبود، افراد زیادی در این زمینه مستقیم یا غیر مستقیم فعالیت می کردند. کم کم حضور دلالان در این عرصه مانند هر بازار دیگری علاوه بر افزایش قیمت باعث به وجود آمدن حس بی اعتمادی و دلسردی در بین خریداران و فروشندگان واقعی گردید و قیمت گذاری های شتابزده و غیر کارشناسانه در بازار، آنقدر زیاد شد که عملا کسی از خرید یا فروش سیم کارت خود راضی نبود.

به همین خاطر سایت ها و مراکز معتبری مانند رندباز با هدف بازگرداندن ثبات و اعتماد در بازار شروع به کار کردند و به صورت حرفه ای فعالیت خود را ادامه دادند. تا جایی که امروزه رندباز به عنوان محل ارجاع خریداران و فروشندگان حرفه ای برای استعلام قیمت واقعی سیم کارت، تلاش می کند تا با استفاده از به روزترین و بهینه ترین روشها، مانند یک مشاور واقعی عمل کرده و در همه زمینه ها بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه دهد.

رندباز با دسترسی آسان و قیمت گذاری مناسب، مرجع مناسبی برای همه خصوصا خریداران و فروشندگانی است که برای اولین بار به خرید یا فروش سیم کارت اقدام می کنند. فرقی نمی کند سیم کارت شما متعلق به کدام اپراتور باشد، در رندباز امکان خرید یا فروش کلیه سیم کارت های دائمی و اعتباری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل وجود دارد.

رندباز واسطه نیست که از خرید یا فروش سیم کارت مبلغی را به عنوان سود برای خودش در نظر بگیرد، بلکه چون پلی مستحکم بین خریدار و فروشنده ارتباط برقرار کرده و دستان آنها را برای معامله به هم پیوند می دهد. رندباز به هیچ وجه مانند دلالان در قیمت گذاری نهایی تاثیر ندارد و قیمت های اعلامی کاملا کارشناسانه و به روز می باشد.

در این سایت، کارشناسان خبره و حرفه ای رندباز قیمت واقعی سیم کارت شما را مشخص می کنند که این قیمت گذاری کاملا بر اساس معیارهای ارزش گذاری سیم کارت بوده و به هیچ وجه سلیقه ای و میلی نیست. بنابراین اگر قصد خرید یا فروش سیم کارت خود را دارید و می خواهید از قیمت دقیق سیم کارت بر اساس معاملات روز بازار آگاهی داشته باشید، بدون هیچ تاملی با کارشناسان این سایت که تا ساعت 21 در حال قیمت گذاری هستند، ارتباط بگیرید. تعرفه قیمت گذاری برای سیم کارت دائمی و بررسی کیفیت رندی خط 5000 تومان و این عدد برای سیم کارت اعتباری 2500 تومان می باشد که قیمت گذاری سیم کارت به هیچ وجه به معنی ثبت سیم کارت در سامانه فروش نیست.

پس اگر تصمیم قطعی مبنی بر فروش سیم کارت خود را دارید ، باید پس از اعلام قیمت از سوی کارشناسان با ایجاد فروشگاهی اختصاصی سیم کارت خود را ثبت نمایید تا مشتریان و خریداران واقعی با شما تماس بگیرند. البته اگر برای فروش هم عجله دارید، می توانید به بخش فروش فوری سیم کارت رند باز مراجعه کنید و از خدمات خاص این بخش بهره مند گردید.

در حال حاضر رندباز به عنوان اولین سامانه خرید و فروش آنلاین سیم کارت در کشور، از معتبرترین و مهمترین بازارهای سیم کارت است که به یقین پاسخگوی تمامی نیاز های معاملاتی و خبری افراد در حوزه سیم کارت می باشد. این سایت با بیش از هزار فروشگاه و 5000 سیم کارت نه تنها از بیشترین تنوع در بازار سیم کارت برخوردار است بلکه بازدید روزانه دهها هزار نفر از این سایت، آن را به یک مرجع اختصاصی قیمت گذاری سیم کارت برای حرفه ایها بدل ساخته است.  اعتماد به رند باز به همه خصوصا به آنهایی که قصد فروش سیم کارت شخصی خود را دارند کمک می کند تا با اطمینان و آرامش لذت یک معامله بی دردسر را تجربه کنند.

منبع:وبلاگ رندباز


اجرای سریعتر بازی ها در گوشی های اندروید 13 سامسونگ

در قرن گذشته تقریبا هیچ کدام از پیشرفتهای تکنولوژی و تاثیرات شگفت انگیزشان بر زندگی مدرن، به اندازه تاثیر گوشی های هوشمند؛ محسوس و چشمگیر نبوده است. با آن که از عمر با ارزش تولید و عرضه گوشی های هوشمند، مدت زمان مدیدی نمی گذرد؛ ولی به راحتی می توان دید که گوشی های هوشمند جدید فرسنگ ها از اجداد خود فاصله گرفته و تقریبا در هر زمینه ای پیشرفتی باور نکردنی و غیر قابل انکاری داشته اند. بخش های مختلف یک گوشی هوشمند جدید؛ از شکل و ظاهر آنها تا قطعات و برنامه های قابل نصب؛ آنقدر قدرتمند و با کیفیت هستند که کاربران با خرید یک گوشی هوشمند رده بالا به راحتی خود را از بسیاری از گجت ها و دستگاه های مشابه بی نیاز می سازند.

با توجه به آن که از همان دیر باز رقابت سنگین و تنگاتنگی بین برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند بر سر تصاحب بازار موبایل جهان وجود داشته و کوچکترین تغییر و تحول در این عرصه، جدول فروش را جابجا می کرد، کمپانی های تولید کننده همواره تلاش می کردند تا برای کسب رضایت خاطر کاربران در هر زمینه سرآمد بوده و بهترین ها را به آنها ارائه کنند.

یکی از بخش های مهم گوشی های هوشمند که عملا قلب تپنده گوشی بوده و بار اجرایی و عملکردی موبایل ها بر دوش آنهاست، پردازنده های دستگاه ها و گجت هاست که با پیشرفت های قابل ملاحظه و درخور، لذت استفاده از گوشی را برای کاربران افزایش می دهند.

گیمرها یا دوستداران بازی های موبایلی این بار باید منتظر بالا رفتن سرعت اجرای بازی های موبایلی بر روی گوشی های هوشمند اندروید 13 سامسونگ باشند. تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ که از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 بهره می برد، قدرت فوق العاده ای در اجرای بازی ها داشته و تجربه ای لذت بخش و منحصر بفرد از یک بازی را به کاربران خود هدیه می دهد. البته اگر پردازنده مرکزی قدرت زیادی نداشته باشد، تراشه گرافیکی Xclipse 920 عملکرد خوبی از خود ارائه نمی دهد. بنابراین انتظار می رود گول تلاش کند تا این مشکل را در اندروید 13 برطرف کند.

 

سردبیر سابق XDA ، میشال رحمان در این باره می گوید:

"زمان بارگذاری بازی ها با قابلیت تقویت پردازنده مرکزی از طریق APDF بهبود خواهد دیافت. اگر بازی در حال اجرا باشد، مجموعه ای از API ها برای انتقال وضعیت خود به پردازنده مرکزی استفاده خواهند کرد که سپس این ویژگی روی فرکانس تقویت شده کار خواهد کرد."

پس برای برخورداری از یک عملکرد مطلوب لازم است که پردازنده مرکزی تقویت گردد که به نظر نمی رسد کمپانی کره ای مشکلی در این خصوص داشته باشد.

با توجه به این که شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند برای ارائه این ویژگی احتیاج به تنظیم دقیق سیستم روی چیپ ( SoC ) دارند، احتمالا در ابتدا این ویژگی مختص گوشی های سری پیکسل گوگل خواهد بود و زمان استفاده از آن برای سایر گوشی های هوشمند هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

البته احتمال میرود که در نسخه های پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13 که معمولا در اواخر ماه فوریه در دسترس قرار خواهد داشت، جزئیات بیشتری درباره این قابلیت پردازنده تقویت شده و یا راهیابی این ویژگی به گوشی های هوشمند سامسونگ در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

منبع: وبلاگ رندباز

پیش شماره های مخصوص هر اپراتور

امروزه که حدودا سی سال از واگذاری اولین سیم کارت با پیش شماره 0911 در کشور می گذرد، هم تعداد اپراتورها افزایش پیدا کرده و هم تعداد پیش شماره های مربوط به هر اپراتور بیشتر از قبل شده است. با وجود این روند افزایشی، یک سری نقاط اشتراک مخصوصی بین شماره های تلفن های همراه در کشور وجود دارد که تا کنون هیچ تغییری نداشته و ثابت مانده است؛ مانند این که همه آنها 11 رقمی بوده و با صفر شروع می شوند.

هر شماره تلفن همراه از سه بخش اصلی، پیش شماره، کد و پیش کد تشکیل می شود. چهار رقم آغازین تمامی شماره ها پیش شماره نامیده می شود که نشانگر نام اپراتور شماره نیز می باشد. به رقم پنجم یا رقم بعد از پیش شماره کد خط گفته می شود و سه رقم بعد از پیش شماره، پیش کد سیم کارت نامیده می شود. مثلا در شماره 09386514789، چهار رقم اول یعنی 0938 پیش شماره، رقم 6 کد خط و651 پیش کد این شماره همراه می باشد.

در حال حاضر مهمترین اپراتورهای فعال در کشور، اپراتورهای همراه اول، ایرانسل ، رایتل و اپراتور مجازی شاتل موبایل می باشند که هر اپراتور از شماره های مخصوص به خود برخوردار است. با توجه به افزایش تعداد پیش شماره های مخصوص به اپراتورها، آگاهی از آنها می تواند به شناخت بهتر و بهره مندی بیشتر از خدمات اپراتورها کمک شایانی نماید.

 

اپراتور همراه اول

 

همراه اول، اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور است که از بیشترین تعداد مشترک برخوردار بوده و سیم کارت های دائمی و اعتباری آن از ارزش ریالی و اعتباری فوق العاده ای برخوردارند.

اپراتور همراه اول، شماره های دائمی خود را به صورت استانی دسته بندی کرده و هر پیش شماره این اپراتور نشانگر نام استان و حتی شهر مربوط به آن می باشد.

 

پیش شماره های مربوط به همراه اول

 

پیش شماره

استان استفاده کننده

نوع سیم کارت

0910

سراسری

دائمی و اعتباری

0911

مازندران، گلستان و گیلان

دائمی و اعتباری

0912

تهران، البرز ، زنجان، سمنان،قزوین، قم 

دائمی

0913

اصفهان، یزد، کرمان و چهار محال و بختیاری

دائمی و اعتباری

0914

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل

دائمی و اعتباری

0915

خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان

دائمی و اعتباری

0916

خوزستان و لرستان

دائمی و اعتباری

0917

فارس ، بوشهر ، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد

دائمی و اعتباری

0918

کردستان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه و همدان

دائمی و اعتباری

0919

سراسری

اعتباری

0990

سراسری

اعتباری

0991

سراسری

دائمی و اعتباری

0992

سراسری

اعتباری

0993

سراسری

اعتباری

0994

سراسری

اعتباری

0903

سراسری

اعتباری

 

با توجه به جدول فوق تنها شماره استانی که فقط شامل سیم کارت های دائمی می باشد، مربوط به پیش شماره 0912 بوده که بیشترین تعداد مشترک را در بین شماره های همراه اول دارد. پیش شماره 0915 نیز با توجه به گستردگی استان های تحت پوشش از بیشترین پوشش منطقه ای برخوردار است. 

 

اپراتور ایرانسل

 

ایرانسل به عنوان دومین اپراتور فعال در کشور، از بیشترین تعداد سیم کارت های اعتباری در کشور برخوردار بوده و بیش از 90 درصد مشترکان و شماره های ایرانسل از نوع اعتباری هستند. پیش شماره های ایرانسل در کل کشور یکسان بوده و این اپراتور کد استانی ندارد.

 

پیش شماره های مربوط به اپراتور ایرانسل

 

پیش شماره

نوع سیم کارت

0930

دائمی و اعتباری

0933

دائمی و اعتباری

0935

دائمی و اعتباری

0936

دائمی و اعتباری

0937

دائمی و اعتباری

0938

دائمی و اعتباری

0939

دائمی و اعتباری

0900

دائمی و اعتباری

0901

اعتباری

0902

دائمی

0903

دائمی و اعتباری

0904

سیم کارت کودک

0905

دائمی و اعتباری

0941

TD-LTE

 

از بین شماره های ایرانسل، پیش شماره 0935 قدیمی ترین و محبوب ترین پیش شماره این اپراتور است.

 

اپراتور رایتل

 

اپراتور رایتل که از همان اول به عنوان اپراتور نسل سوم آغاز به کار کرد، به عنوان سومین اپراتور تلفن همراه در ایران شماره های خود را بر اساس نوع اشتراک ( دائمی و اعتباری ) دسته بندی کرده است.

 

پیش شماره های مربوط به اپراتور رایتل

 

پیش شماره

نوع سیم کارت

0920

دائمی

0921

اعتباری

0922

اعتباری

 

از بین شماره های رایتل، پیش شماره 0920 قدیمی ترین و محبوب تر ین شماره در بین کاربران این اپراتور می باشد.

 

شاتل موبایل

 

شاتل موبایل به عنوان عضو جدید خانواده بزرگ شاتل، اولین و تنها اپراتور مجازی نوع اول تلفن همراه در کشور می باشد که با پیش شماره 0999 خدمات خود را به مشترکین ارائه می دهد.

در حال حاضر اپراتورهای رایتل و ایرانسل امکان تبدیل خط های اعتباری به دائمی را برای مشترکان خود با حفظ شماره فراهم کرده اند که به همین خاطر امکان دارد؛ خطی با پیش شماره اعتباری، شماره دائمی محسوب گردد.

دانستن پیش شماره سیم کارتها، در بعضی موارد نه تنها به شما کمک می کند تا حدی در خصوص موقعیت جغرافیایی و استان مربوط به شماره سیم کارت آگاهی داشته باشید، بلکه با توجه به تاثیر بسیار زیاد پیش شماره ها بر قیمت نهایی سیم کارت، اگر قصد خرید یا فروش سیم کارت خود را دارید، می توانید در خصوص قیمت نسبی آن پیش زمینه داشته باشید.

برای آگاهی از قیمت دقیق سیم کارت هم، لازم نیست به دردسر بیفتید و با اعتماد به فروشندگان نامعتبر و متخلف، متضرر گردید، برای این کار تنها کافیست با مراجعه به سایت رند باز به آدرس در عرض چند دقیقه از قیمت واقعی سیم کارت خود مطلع گردید. علاوه بر این رندباز می تواند هم در زمینه خرید و فروش و هم برای کسب اطلاع از اخبار مربوط به اپراتورها به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد، همواره در کنار شما بوده و با خدمات دهی بیست و چهار ساعته شما را یاری کند.

منبع: وبلاگ رندباز