اتاق فرار مناسب کدومه؟

یه زمانی اتاق فرار جای خاصی بود که فقط افراد بخصوصی حاضر به امتحان کردنش بودن و خیلیا با وجود دل و جرات فراوون تمایلی به تجربش نداشتن. خوشایند بودن تجربه اول بازیکنا شرایط رو به سمتی سوق داد که این روزا دیگه اتاق های فرار از حالت سرگرمی جانبی خارج شدن و به عنوان یه سرگرمی اصلی در نظر گرفته میشن. بعد از تغییر نگاه و نگرش افراد به این سبک از سرگرمی، اتاق های فرار برای بازیکنا از حالت "اااا؛ چه چیز جالب جدیدی،" به اولین انتخاب همیشگیشون تبدیل شد و الان تو این زمینه بازیکنای حرفه ای و کاربلدی داریم که حتی بعضیاشون به رفتن به این اتاق ها معتادن.

با شروع محبوبیت اتاق های فرار، بالطبع عرضه هم زیاد شد و تو سطح شهرهای بزرگ تعدادشون روز به روز افزایش پیدا کرد. جایگاه این تفریح و سرگرمی مفرح، تو کشور ما هم محدود به تهران و شهر های بزرگ نمیشه و الان تقریبا تو همه مراکز استان ها و شهرستان ها، یه مجموعه نسبتا کوچیک اتاق فرار وجود داره.

در حال حاضر این بازی و نحوه ارائه و اجراش به یه صنعت تبدیل شده که به سرعت داره پیشرفت می کنه، به طوری که با استفاده از تکنولوژی و خلاقیت، هر روز شاهد نواوری و ابداعات جدید و بکری تو این سرگرمی هستیم که برای طرفدارا بسیار جذاب و دلنشینه. واسه همین سازندگان و طراحان این صنعت با هدف جذب بیشتر مشتری و رونق بازار، شروع به افزایش اتاق ها، سناریوها، معما ها و... کردن که باعث گستردگی و تنوع تو موضوع و محتوا شد. درسته که این تنوع خیلی خوبه و هیجان و شرایط بازی رو به میزان قابل توجهی بهبود می بخشه؛ ولی تو شهرهای بزرگی مثل تهران که تعداد اتاق های فرارش واقعا زیاده، این موضوع باعث سردرگمی بازیکنا میشه، خصوصا اگه مبتدی باشین و بخواین برای یه بار هم که شده؛ این تفریح خاص رو امتحان کنین.

پس اگه یه بازیکن تازه کارید و قصد دارین اولین تجربتون جزء بهترین تجربه هاتون باشه، تا آخر این مقاله ما رو همراهی کنین تا به شما در خصوص انتخاب بهترین اتاق فرار کمک کنیم:

 

به حرفای دیگران اعتماد نکنین

 

منظور از اعتماد نکردن به حرفای دیگران اینه که به هیچ وجه بر اساس تعریف دیگران و یا پیشنهاد اونا یه اتاق فرار رو به لیست انتخاباتون اضافه یا کم نکنین. چون شاید یه اتاق فراری که مطابق سلیقه یه نفر نیست، واسه دیگران جذاب و پر هیجان باشه، پس در هنگام مشورت با دوستاتون و شنیدن نظراتشون همیشه یه ضریب خطا بذارین و فقط به انتقاد های منصفانه اهمیت بدین. از اونجا که شما یه شخصیت با علایق کاملا مستقل هستین که صد در صد با دیگران فرق داره، پس بگردین و بهترین انتخاب رو بر اساس سلیقه شخصی خودتون داشته باشین.

 

گروه خودتون رو داشته باشین

 

برای انتخاب یه اتاق فرار خوب، بهتره قبل از هر چیزی اکیپ یا گروه خودتون رو بسازین، یه گروه تقریبا همفکر که اهل ماجراجویی و کارهای هیجان انگیز باشن. هر چی گروهتون یه دست تر باشه، نتیجه کار بهتر میشه. یه دستی گروه به معنای تک جنسیتی یا تناسب سن و سال نیست، بلکه منظور اینه که سلیقه اعضای گروه شبیه هم باشه، مثلا همه اعضای گروه از بودن تو فضاهای رعب آور و ترسناک لذت ببرن یا همه دنبال یه اتاق فرار پر از چالش و معما و هیجان باشن.

 

مجموعه های کار بلد رو شناسایی کنین

 

بعد از انتخاب اعضای گروه، به دنبال یه مجموعه ای باشین که حرفه ای و بنام باشه. چون مجموعه های حرفه ای، کارشون رو خیلی خوب بلدن و واسه همه نوع مراجعه کننده ای برنامه دارن. از اونجا که تو اتاق فرار فقط سناریو مهم و چالش برانگیز نیست و معماها نیز باعث جذابیت فوق العاده خط داستان میشن، انتخاب معمای خوب و مرتبط چالشیه که همه از عهده اش به خوبی بر نمیان و فقط یه سری مجموعه های خاص هستن که تونستن تو این زمینه رضایت خاطر مراجعه کننده هاشو فراهم کنن. در هر صورت نکته مهم اینه که شما بگردید و مجموعه ای رو انتخاب کنین که تمرکزش بر روی معماهایی باشه که مناسب بازیکنای مبتدی یا نیمه حرفه ای باشه.

طراحی معما یکی از اساسی ترین و مهمترین بخش های طراحیه یه اتاق فراره که اگه درست و بجا باشه، تو جذب مشتری و مخاطب خیلی کمک کنندست. واسه همین مجموعه هایی مثل انیگما که تا حالا بسیار موفق عمل کردن، توجهی خاص به این جنبه دارن و میدونن که معمای آسون به همون اندازه معمای سخت و دشوار به مجموعه آسیب می زنه. چون معماهای آسون حتی برای مبتدی ها هم بی مزه و خسته کننده ست چه برسه به حرفه ای ها، معماهای غیرقابل حل هم که کلا ایده فرار رو دلسرد می کنن، باعث میشه بازیکنا خیلی زود از پیش رفتن و حل کردن معما خسته بشن و حس بازند ها رو داشته باشن که در هر دو صورت این به ضرر مجموعه ست.

باید بپذیریم که رونق کسب و کار اتاق فرار ارتباط مستقیم با تعداد بازدید کننده ها داره. برای بالا بردن تعداد بازدید کننده هم مجموعه انیگما استراتژی خاصی رو اجرا کرده که تا حالا بسیار موفق بوده. طراحان این مجموعه می دونن که بیشتر افرادی که عاشق اتاق فرارن به نوعی عاشق پازلن. البته یه سری تفاوت بین این افراد وجود داره، مثلا این که کهنه سربازای اتاق های فرار که چند باره این اتاق ها رو تجربه کردن، به دنبال حل یه چالش یا یه معما نیستن، بلکه اونا برای  تجربه یه حس پیچیده، سناریوی خوب و محیط غوطه ور یا همون جریان بازی سیال و روان، حاضرن بارها و بارها این اتاق ها رو تجربه کنن. چون اتاق های فرار مجموعه انیگما با معماهای مرتبط و منحصر بفردش، حس قهرمانای فیلمها رو بهشون القا می کنه. حسی که تو شرایط سخت و دشوار به همراه معماهای چالش برانگیز و خاص بدست میاد و برای بازیکنا بسیار غرور افرین و شادی آوره.

یکی دیگه از شگردهای مجموعه انیگما استفاده از سرنخ های ظریف و نکات ریزه که دوشادوش یه معمای سخت و چالش برانگیز شرایط بازی رو پر هیجان و پر انرژی می سازه. این تکنیک که کمک می کنه تا بازیکنا تو فضای داستان و بازی غوطه ور بشن، همون فوت کوزه گری اتاق های فرار موفقه. مثلا اگه شرایط یه اتاق فرار ایجاب کنه که تو جریان بازی تعداد زیادی معمای آسون گنجونده بشه که به بازیکنا؛ مجموعه ای طولانی از پیروزی های کوچیک رو هدیه بده، حتما به خاطر صلاحدید این کار انجام میشه تا هم بازیکنا رو سرگرم کنه و هم تمرکزشون رو بالا ببره. این روند ممکنه کاملا تو یه اتاق دیگه فرق کنه و معماهایی طرح بشه که احتیاج به مهارت حل مساله یا توانایی های بیشتر داشته باشه که در این صورت سعی میشه با کمک از خارج، فشار و استرس روی بازیکن رو کم کنن و با گذاشتن نشانه ها و راهنماییهایی، بازیکنا رو به مسیر اصلی هدایت می کنه.

در هر صورت در محبوبیت روز افزون مجموعه انیگما عوامل و مسائل خیلی زیادی نقش دارن، ولی قطعا یکی از دلایل مراجعه چند باره بازیکنا به این مجموعه و به نوعی تبدیل شدن این مجموعه به پاتوق، حس امنیت و آرامشیه که در طول بازی به بازیکنا دست میده. نکته سنجی و تیزبینی دست اندر کاران این مجموعه از انتخاب محل تا استخدام گیم مسترهای حرفه ای و کاربلد شروع میشه و به تمامی مسائل ریز و درشت مجموعه ختم میشه.

بنابراین اگه مبتدی هستین و تصمیم دارین یه سرگرمی جدید برای خودتون مهیا کنین، حتما انتخاب اول و آخرتون مجموعه انیگما با تنوع بی نظیری از سناریوها باشه که در کنار همه جذابیت های خاصش، قطعا پاسخگوی سلیقه کلیه اعضای گروهتونم هست.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

آغاز فصل تغییرات بسته های اینترنتی موبایل

به نظر می رسد با شروع فصل جدید، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که در حال حاضر نزدیک به 95 درصد کاربران فعال در شبکه سیار کشور را در اختیار دارند، به دنبال تعریف بسته های جدید با تعرفه ها و حجم متفاوت می باشند. با توجه به این که تا پایان سال 1400 و به دلیل منع قانونی مجلس برای افزایش تعرفه ها، دولت اجازه افزایش قیمت را نداشت، با شروع سال جدید برخی اپراتورها دست به تغییراتی در قیمت بسته ها زده اند که در بعضی موارد بسته ها با قیمت دو برابری عرضه می گردند.

اپراتورهای موبایل که در ماه های پایانی سال همواره از قیمت تعرفه های اینترنت گله مند بودند و تاکید داشتند که قیمت فعلی دیگر برای آنها به صرفه نیست و باید تعرفه های اینترنت افزایش 100 درصدی داشته باشد تا آنها امکان فعالیت داشته باشند، مانند سنوات گذشته نسبت به این تغییر تمایل داشتند. تغییر در فروش بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل پیش از این در سال های 95، 97 و 99 بوده که به طور مثال در اواخر اسفند 97، همراه اول عرضه بسته های بلند مدت شش ماهه و یک ساله خود را متوقف کرد.

بررسی های دیجیاتو نشان می دهد که دیگر خبری از بعضی بسته های حجیم این اپراتورها بر روی وب سایت و یا از طریق شماره گیری کدهای دستوری یا  USSD نمی باشد. البته این امکان هنوز برای مشترکین اپراتور رایتل مهیاست و هم چنان تمامی بسته های این اپراتور بدون تغییر برای کاربران عرضه می شود.

بررسی های بیشتر در این زمینه نشان می دهد که مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می توانند بسته های بلند مدت یا با حجم بالا را تنها از طریق نسخه وب یا اپلیکیشن" همراه من" و" ایرانسل من " خریداری نمایند. هر چند که در اپلیکیشن ها نیز عملا دیگر خبری از بسته های یک ساله نیست و برخی بسته های کوتاه مدت هم تغییرات اساسی در قیمت و حجم داشته اند.

مثلا اگر مشترکین همراه اول کد دستوری  # 100 * را شماره گیری نموده و گزینه بلند مدت را انتخاب نمایند، تنها بسته های 2 و 4 ماهه را برای فروش مشاهده می کنند. علاوه بر این، پیش تر برای مشترکین امکان خرید بسته های اینترنت یک ماهه با حجم 10 و 15 گیگابایت از طریق کد دستوری وجود داشت که در حال حاضر حذف شده اند. البته فعلا امکان خرید بسته یک ماهه با حجم 15 گیگابایت در اپلیکیشن همراه من ویژه" مشترکین جدید" وجود دارد که مشترکینی که در یک ماه گذشته نسبت به فعال سازی سیم کارت خود اقدام نموده باشند، می توانند از آن استفاده نمایند.

در ایرانسل نیز اوضاع به همین قرار است و خبری از بسته های اینترنت یک ساله و پرحجم نیست؛ در حالی که همین تا هفته گذشته، امکان خرید بسته اینترنت یک ساله یا 90 روزه وجود داشت. برای نمونه مشترکین ایرانسل با شماره گیری کد دستوری  # 4 * 5 * 555 * تنها می توانند بسته های 60 و 120 روزه را خریداری کنند و خبری از بسته های یک ساله و سه ماهه نیست. البته هم چنان در اپلیکیشن "ایرانسل من" امکان خرید بسته های بلند مدت یا کوتاه مدت پرحجم وجود دارد.

با توجه به این که پیش از این در اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی در واکنش به اخبار مربوط به گرانی اینترنت آمده بود که " ضروری است اپراتورهای ارتباطی با رعایت شرایط اقشار مختلف جامعه و حتی الامکان تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود از طرق دیگر و با هماهنگی با این سازمان، افزایش حداقلی قیمت ها را مبتنی بر چارچوب مصوبات مد نظر قرار دهند و بخش عمده درامد حاصله صرف توسعه شبکه شود،" انتظار می رفت این تغییرات بسیار کم و ناچیز باشد که در عمل به گونه ای دیگر بود و در چند روز گذشته شاهد تغییرات زیادی در این زمینه بودیم.

هر چند که تا این لحظه اپراتور رایتل هیچ تغییری در ارائه بسته های اینترنت همراه خود ایجاد نکرده است؛ ولی احتمال می رود به زودی مشترکین این اپراتور شاهد بسته های جدیدی با تعرفه متفاوت برای فروش باشند.

به نظر می رسد در شرایط کنونی باید منتظر بسته های اینترنت بلند مدت و پرحجم همراه اول و ایرانسل با حجم و قیمتی کاملا متفاوت باشیم که مانند گذشته هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق کد های دستوری در اختیار مشترکین قرار می گیرد

منبع: وبلاگ رندباز

بازی امن در دوران کرونا

پاندمی کرونا و تعطیلی مراکز خدماتی، تفریحی، آموزشی و ... معضلیه که تو دو سال اخیر گریبانگیر همه مردم دنیا شده و تقریبا همه صنایع حتی صنایع کوچک و خصوصی نیز به نوعی ازش ضربه خوردن. به همین خاطر خیلی از صنایع و خدمات سعی کردن با تغییر روش های انجام امور، اونها رو به شیوه آنلاین و مجازی ارائه کنن تا تو این شرایط سخت بتونن به قول معروف گلیمشون رو از آب بیرون بکشن.

ولی این تغییر شیوه ارائه، عملا برای همه کارها و حرفه ها مقدور نبود و همون روزهای اول، مراکز تفریحی مثل سینما، تئاتر، شهر بازی و اتاق فرار تعطیل شدن. حالا بعد از گذشت دو سال که واکسیناسیون نسبتا عمومی هم صورت گرفته، تو بسیاری از کشورها شرایط خیلی بهتر شده و اجازه باز گشایی این مراکز صادر شد.

درسته که با وجود واکسیناسیون هم چنان ویروس کرونا جولان میده و هر روز خبرهای جدیدی از سویه های مختلف شنیده میشه که چندان خوشایند نیست و لزوم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی مانند زدن ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، شستن دستها و ... رو می طلبه، ولی با این وجود میشه دیگه قرنطینه نبود و با رعایت نکات بهداشتی به یه سری مراکز تفریحی سر زد و مثل گذشته از هیجان حاکم بر شرایط لذت برد.

در کشور ما، از بین تفریحاتی که معمولا میشه از شون استفاده کرد؛ مثل کافه ها، رستوران ها، سینماها، تئاتر، شهر بازی، اتاق فرار و ...،  به نظر میاد که اتاق فرار از امنیت بیشتری نسبت به بقیه مراکز تفریحی برخورداره.

در مقایسه با سالن های ورزشی، سینما، تئاتر، کافه ها و رستوران ها که به خاطر نوع خدمات و شرایط به راحتی امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود نداره و تقریبا همه جور آدمی تو این مجموعه ها حضور پیدا می کنن، اتاق های فرار در هر سانس محدودیت شرکت کننده دارن و معمولا تعداد افرادی که تو یه اتاق حضور پیدا می کنن، بسته به نوع مجموعه بین 6 تا 10 نفر در نوسانه که این خودش یه نکته مثبت و حائز اهمیته.

البته از این جنبه که اتاق فرار یه سرگرمی ایه که خارج از خونه انجام میشه و طبیعتا کنترل خیلی از شرایطش دست ما نیست، هنوز خطرات زیادی وجود داره که نیاز به دقت و توجه بیشتری داره. واسه همین باید قبل از انتخاب اتاق فرار، حواستون به همه جزئیات باشه و به هر مجموعه ای اعتماد نکنین.

بنابراین بهتره برای انتخاب به سراغ مجموعه هایی برین که برای این روزای کرونایی برنامه های خاص و ویژه دارن. مجموعه هایی مثل انیگما که با یه تیم اجرایی قوی برنامه هایی رو تدارک دیدن که نه تنها کاربردی و اجرایین؛ بلکه تونستن احتمال خطر رو هم به حداقل برسونن.

یکی از این برنامه های خوب این مجموعه که باعث میشه تا با خیال راحت بهشون اعتماد کرد اینه که تو این دوران، هیچ فرد یا گروهی اجازه حضور تو تیم یا گروه غریبه رو نداره و افراد یه گروه باید همدیگه رو بشناسن و با هماتاق رو رزرو کنن( قبلا این امکان وجود داشت). بنابراین دیگه نگرانی معنایی نداره، چون تو طول این بازی هیچ خطری برای تماس مستقیم با فرد ناشناس و احتمالا آلوده وجود نداره، هم از اون لحاظ که وقتی شما اتاق فرار رو برای اکیپ و گروه خودتون رزرو کنین، دیگه آدم ناشناسی بینتون نیست که بخواد خطر ساز باشه و هم از این لحاظ که این مجموعه خودش یه سری قوانین سفت و سخت داره که اجازه نمیده افراد پرخطر تو مجموعه یا حتی دور و برش حضور داشته باشن.

به طور طبیعی مجموعه انیگما در خصوص میزبانی و مراقبت از میهمانا و بازیکنا خیلی حساسه و این حساسیت تو این شرایط کرونایی به میزان قابل توجهی افزایش هم پیدا کرده. برای حفظ سلامتی بازیکنا و کارکنا، این مجموعه یه سری قوانین وضع کرده که به بهتر شدن شرایط کمک می کنه مثل : استفاده از ماسک در تمام طول بازی، شستن دست ها قبل و بعد بازی، استفاده از ژل دست ضد باکتری یا الکل، حفظ فاصله ایمن بین بازیکنا و .... .

یکی دیگه از راهکارها، تمیز و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی و اتاق ها بعد از هر بار استفاده ست که به همین خاطر، دستگاه های تهویه هوا کلیه اتاق ها و سرویس بهداشتی مجموعه به صورت 24 ساعته کار می کنه.

 ضدعفونی کردن پازل ها و ابزار مورد استفاده تو اتاق ها، ضد عفونی کردن سطوح و فضاهای مورد استفاده بازیکنا از نکات بهداشتی دیگه ایه که این مجموعه خودشو موظف به رعایتش میدونه. به همین خاطر بعد از هر سانس اتاق به مدت نیم ساعت خالیه و بعد از تمیز و ضدعفونی کردن اتاق، سانس بعدی با فاصله زمانی نیم ساعت شروع میشه.

 کارکنا و گیم مستر مجموعه هم قبل از حضور تو مجموعه مثل بازیکنا تب سنجی میشن و در صورت مشاهده هر نوع احساس خطری، اجازه حضور تو مجموعه رو نخواهند داشت. علاوه بر این به خاطر یکسان بودن راهروی ورودی اتاق ها، هر گروه تو زمانی کاملا مشخص اجازه حضور تو اتاق رزرو شده رو داره، در صورت زود رسیدن، بازیکنا می تونن تو پارکینگ یا فضای جلوی اتاق فرار که محوطه باز و وسیعیه، منتظر دوستاشون باشن. البته اونایی که اتاق کلبه وحشت رو رزرو می کنن حتی این دغدغه رو هم ندارن، چون ورودی این اتاق از کل مجموعه جداست.

از همه اینا گذشته، واقعا لازمه برای تداوم باز بودن چنین مراکزی، همه افرادی که ازش استفاده می کنن، خودشون رو موظف به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی بدونن. درسته که تو مجموعه انیگما گیم مستر و مسئولای بخش همه ی این نکات رو یادآوری می کنن و تلاش می کنن تا همه موارد به بهترین نحو ممکن رعایت بشه، حتی در صورت مشاهده بازیکنی که بنا به هر دلیلی ماسک نزده، بهش ماسک میدن؛ ولی واقعیت اینه که خود شخص و روحیه مسئولیت پذیریش خیلی مهمه. بنابراین اگه واقعا دلتون می خواد شرایط رو برای همه آسونتر و دلپذیر تر کنین، هنگام انتخاب اکیپی که قراره دور هم جمع بشین، دقت بیشتری به خرج بدین و با شناختی که از افراد دارین، کسایی رو انتخاب کنین که رعایت نکات بهداشتی تو فضای بسته رو وظیفه خودشون می دونن.

همه گیری کرونا در صورتی می تونه پایان صنعت بازیهایی مثل اتاق فرار باشه که حضور افراد بدون رعایت نکات بهداشتی و ایمنی صورت بپذیره و احتمال سرایت بیماری تو این فضاها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کنه. ولی قطعا اگه همه دوستداران و طرفداران این سرگرمی در کنار طراحان و سازندگان این مجموعه قرار بگیرن و همه با هم با رعایت حداکثری نکات ایمنی بیان شده، احتمال سرایت بیماری رو به حداقل و حتی به صفر برسونن، میشه امیدوار بود در هر شرایطی این سرگرمی های مفرح قابل استفاده باشن.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما


ارزان ترین بسته های اینترنت اپراتورها

با توجه به این که تعرفه قیمت اینترنت از سال 95 تغییری داشته، در طول این سال ها اپراتورها همواره گله مند بودند که تعرفه های کنونی اصلا برای آنها مقرون به صرفه نیست و برای افزایش کیفیت و توسعه زیر ساخت ها نیازمند سرمایه گذاری و در نهایت پول بیشتری هستند.

بعد از سخنان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات که معتقد بود بخشی از کندی اینترنت به این دلیل است که زیر ساخت های اینترنت فرسوده شدند و اکنون منابع لازم برای توسعه زیر ساخت را یا دولت باید تزریق کند یا باید از طریق مردم یعنی افزایش قیمت اینترنت تامین شود، شاهد افزایش قیمت اینترنت اپراتورها بودیم.

شاتل اولین اپراتوری بود که با افزایش سرویس اینترنت ثابت خود بدون اطلاع مشترکین، آنها را سورپرایز کرد. سپس دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به دستور سازمان تنظیم مقررات برای اصلاح تعرفه های اینترنت تعدادی از بسته های خود را به طور موقت حذف کردند. این حذف موقت بسته ها که قطعا در راستای افزایش قیمت می باشد، در آینده بسته های جدید با حجم و قیمت متفاوتی را به همراه خواهد داشت.

بر اساس بررسی های انجام شده بسته های محبوب اپراتورها برای اصلاح قیمت حذف شده و در حال حاضر ارزان ترین بسته های اینترنت از 19 هزار تومان تا 30 هزار تومان به فروش می رسد. علاوه بر این بیشترین مدت اعتبار بسته های اینترنت همراه چهار ماهه یا 120 روزه می باشد و همه بسته های ارزان بلند مدت شش ماهه و یک ساله حذف شده است.

حال که اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با در اختیار داشتن بیشترین تعداد مشترک، اقدام به حذف برخی بسته های پر مصرف و مقرون به صرفه کرده اند، به نظر می رسد باید منتظر گزینه های محدود تری باشیم که در عمل مشترکین را موظف به پرداخت دو برابری قیمت برای دریافت همان خدمات قبلی می کند. با این وجود بررسی ها نشان می دهد، در وب سایت اپراتورها هنوز تعدادی از بسته های اینترنت وجود دارد که افزایش قیمت نداشته و هم چنان با تعرفه قبلی ارائه می گردند.

ارزان ترین این بسته ها به شرح ذیل می باشند:

 

ارزان ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های سی روزه ( به تومان)


همراه اول

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

پنج گیگا بایت

23،600 تومان

هفت گیگا بایت

28،200 تومان

ایرانسل

یک گیگابایت

10،500 تومان

دو گیگابایت

14،000 تومان

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

رایتل

یک گیگابایت

9،900 تومان

دو گیگابایت

13،500 تومان

سه گیگابایت

17،900 تومان

چهار گیگابایت

19،900 تومان

شاتل موبایل

300 مگ

4،900 تومان

500 مگ

5،500 تومان

850 مگ

9،000 تومان

یک گیگابایت

 9،500 تومان

مبین نت

هفت گیگا بایت

 30،000 تومان

10 گیگابایت

36،000 تومان

15 گیگابایت

42،000 تومان

25 گیگابایت

53،000 تومان

 

بسته های بلند مدت موجود در سایت های اپراتورها که هم چنان به قیمت پیشین به مشترکین عرضه می گردد، به شرح ذیل می باشد:

 

گران ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های یک ساله ( به تومان)


همراه اول

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت

ایرانسل

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت


      رایتل      

500 گیگابایت / 125،000 تومان

100 گیگا بایت / 220،000 تومان


شاتل موبایل

                          30گیگا بایت/ 96،000 تومان                       


    مبین نت   

200گیگا بایت

452،000 تومان

620 گیگابایت

749،000 تومان

800 گیگابایت

889،000 تومان

1100 گیگابایت

1،199،000 تومان

 

مشترکین اپراتورهای مربوط برای خرید این بسته ها می توانند به وب سایت رسمی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل و مبین نت مراجعه کنند.

منبع: وبلاگ رندباز


نکات کلیدی قبل از خرید گوشی هوشمند

گوشی های هوشمند به عنوان اصلی ترین و مهم ترین ابزار ارتباطی، در طول یک دهه گذشته پیشرفت های فراوانی داشته اند. هر ساله شرکت های تولید کننده این محصولات پرطرفدار با ایجاد تغییرات در طراحی و ساخت، مدل هایی را به بازار عرضه می کنند که از قابلیت های بخصوص و منحصر بفردی برخوردارند. ویژگیهای بی نظیری که معمولا باعث سردرگمی خریداران شده و شرایط انتخاب را سخت و پیچیده می سازد. پیدا کردن گوشی مناسب در میان انبوه انتخاب، نیازمند دقت و هوشیاری خاص خریداران است تا از بروز ضررهای احتمالی جلوگیری کرده و تجربه دلچسب خرید را به همراه داشته باشد.

 

مشخص نمودن بودجه

 

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، قبل از هرچیز لازم است بودجه خود را تعیین کنید. با توجه به تورم و نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار گوشی های هوشمند، شما با مشخص کردن بودجه مد نظر، خرید خود را محدود خواهید کرد و با کوچک کردن محدوده انتخاب، امکان یک خرید بی دردسر را برای خود فراهم می سازید.

 

هدف از خرید

 

در گام بعدی هدف خود را از خرید گوشی هوشمند مشخص کنید. منظور از هدف، اولویت اصلی و مهم در خرید گوشی هوشمند می باشد. با توجه به این که قرار است این وسیله به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی همواره همراه شما باشد، لازم است بدانید،کدام قابلیت گوشی از نظر شما بدرد بخورتر است. مثلا از گوشی خود عمدتا برای تماشای فیلم و ویدئو استفاده می کنید یا اهمیت دوربین و باتری گوشی برای شما بیشتر می باشد.

 

انتخاب سیستم عامل

 

به طور کلی دو سیستم عامل اندروید و ios ، برترین سیستم عامل های شناخته شده در جهان می باشند. شما با یک جستجوی ساده در بستر اینترنت می توانید به راحتی نسبت به نقاط و قوت و ضعف این سیستم ها آگاهی پیدا کنید. لازم است بعد از انجام تحقیقات و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب سیستم عامل اقدام کنید.

شرکت ها و برندهای مختلفی مانند سامسونگ، شیائومی، ال جی ، هواوی و... گوشی های اندرویدی به بازار عرضه می کنند که هیچ محدودیتی برای نصب برنامه ها نداشته و برخلاف ios نیاز به برنامه جداگانه برای انتقال داده ها ندارند. سیستم عامل اندروید که امکان شخصی سازی و ادیت بخش های مختلف را به کاربر می دهد، از پشتیبانی کمتری نسبت به سیستم عامل ios برخوردار است.این سیستم عامل با کارایی مناسب و عملکرد خوب می تواند از انتخاب های درست باشد.

سیستم عامل ios تنها مختص به گوشی های هوشمند شرکت اپل می باشد که با امنیت بسیار بالا و پشتیبانی فوق العاده نرم افزاری، امکان دریافت آپدیت های این سیستم را تا 5 سال برای کاربران فعال خواهد کرد. این سیستم عامل با کارکرد بهینه و بدون نقص دارای معایبی نیز می باشد که می توان به هزینه بالا برای دریافت بعضی اپلیکیشن ها و کد بسته منبع اشاره کرد.

 

طراحی

 

با توجه به این که گوشی هوشمند خریداری شده قرار است عصای دست شما باشد، بهتر است گوشی ای خریداری کنید که باب دلتان باشد. برای این کار بهتر است با حضور در فروشگاه های معتبر، طراحی و جنس بدنه گوشی را از نزدیک ببینید. با در دست گرفتن گوشی ها می توانید نسبت به اندازه، وزن، رنگ، جزئیات طراحی و حتی جنس بدنه آن آگاهی پیدا کنید. توجه به استاندارد مقاومتی گوشی یا IP از نکات ضروری و مهم در انتخاب می باشد. در مقابل استاندارد IP معمولا دو عدد نوشته شده است که عدد اول مقاومت بدنه در برابر مواد جامد و عدد دوم مقاومت در برابر مایعات را نشان می دهد.

 

 سخت افزار

 

البته یک گوشی با طراحی زیبا باید از عملکرد خوبی هم برخوردار باشد، بنابراین در کنار جنبه های ظاهری به بخش سخت افزار گوشی هم توجه کنید. حافظه داخلی، پردازنده، باتری، میزان رم و کیفیت دوربین از جمله موارد قابل ملاحظه ای هستند که نباید نسبت به آنها بی توجه باشید.

و در نهایت هیچ گاه خود را از نظر و مشاوره متخصصین بی نیاز ندانید و سعی کنید به دور از تبلیغات پر سروصدای شرکت های سازنده، با بهره گیری از نظر متخصصین بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

منبع: وبلاگ رندباز