اتاق فرار یا سافاری وحشت

با پیشرفت علم و تکنولوژی؛ تفریحات و سرگرمی های بشر هم شکل و شمایلی متفاوتی به خودش گرفت و آدما بیشتر تمایل داشتن تا سرگرمی های متفاوت و پر هیجانی رو امتحان کنن که در شرایط واقعی زندگی، امکان تجربه شون خیلی بعید بود و یا اصلا وجود نداشت.

برای انسان امروزی؛ بازیهایی جالب تر و دوست داشتنی تره که پر از لحظات و اتفاقات غیر قابل پیش بینی باشه و حس های ناشناخته ای رو در وجودش بیدار کنه که در روزمرگی های زندگی ازش غافل مونده. البته بعضی از این سرگرمی ها اونقدر عجیب و غریب هستن و احتیاج به شرایط خاص و ویژه ای دارن که عملا امکان تجربشون برای همه وجود نداره، ولی در این بین سرگرمی هایی هم هستن که این روزها خیلی سر و صدا به پا کردن و به قول معروف حسابی ترکوندن؛ مثل سافاری وحشت یا اتاق فرار ترسناک.

درسته که در حال حاضر بازیهای این چنینی خیلی همه گیر شده و تقریبا تو بیشتر شهرها حداقل یه سافاری وحشت و یا اتاق فرار دیده میشه؛ ولی اون چیزی خیلی عجیبه اینه که خیلیا این دو مکان را به عنوان اتاق های ترس و وحشت می شناسن و حتی به جای هم ازش استفاده می کنن که اصلا کار درستی نیست. البته یه سری شباهت ها بین این دو نوع سرگرمی وجود داره ولی اگه بخوایم به صورت تخصصی بهش نگاه کنیم، اتاق فرار کاملا از سافاری وحشت جداست و این دو مقوله در یک ملک نمی گنجن.

با توجه به این که اتاق فرار معمولا سرگرمی شناخته شده تریه، بذارین کمی در مورد سافاری وحشت بیشتر بدونیم.

سافاری وحشت در اصل به مکان های مخوف و ترسناکی گفته میشه که در اونجا تلاش میشه با استفاده از المان های ترس و وحشت در مخاطب ایجاد ترس و دلهره کنن. در اتاق وحشت مخاطب به طور کامل از دنیای واقعی جدا میشه و سفری هراس انگیز و شگفت آور رو شروع می کنه. سفری که قراره ضربان قلبش رو بیشترکنه و آدرنالین خونش رو اونقدر بالا ببره که سرشار از لذت و سرخوشی بشه.

ترس تو این اتاق ها معمولا با استفاده از توهم مصنوعی شکل می گیره و سعی میشه با فریب دادن ذهن افراد، اتفاقات و حوادث رو واقعی جلوه بدن. در اینجا با استفاده از حسگرهای حرکتی و پدهای لمسی، تلاش می کنن مخاطب رو در فضای ترس و دلهره غرق کنن، البته اون چیزی که سافاریهای وحشت رو مخوف و هولناک میسازه؛ اتفاقات غیر قابل پیش بینی و غیر منتظره ایه که وقتی با سرعت و پشت سر هم اجرا میشه، مغز رو تو خلسه توهمی فرو می بره و به فرد این حس رو القا می کنه که در خطر واقعیه و چیزهایی که که باهاش روبرو میشه؛ خیالی نیست. خصوصا وقتی که این ترس با سایر عوامل محیطی مثل نور و موسیقی پشتیبانی بشه، بسیار تاثیرگذارتر و رعب آورتر جلوه میکنه.

همه چیز این اتاق کاملا با ظرافت و درایت تعیین میشه تا اثر بخشی بیشتری داشته باشه، نوع موسیقی اتاق های وحشت کاملا حرفه ایه که از نظر وزن و هارمونی معمولا ناهماهنگ و تنش زاست تا به طور مستقیم و غیر مستقیم وحشت و دلهره رو به جون افراد بریزه. تو این موسیقی از صداهایی مثل شکستن استخوان، بیرون ریختن خون، رعد و برق و .... برای تشدید حس وحشت استفاده میشه.

علاوه بر این در سافاری وحشت از جدیدترین آیتم های ترسناک و هوشمندانه ترین تکنیک های ترسوندن استفاده میشه، همه چیز مثل نورپردازی، دستگاه های ساخت مه و دود، اتاق های گردان، اکتورهای حرفه ای و ... در جهت ساختن دقایقی ترسناک و نفس گیر برای افراد به کار گرفته میشه.

ولی اتاق فرار حال و هوایی کاملا متفاوت داره و کلا در فضای دیگه ای فعالیت می کنه. اتاق فرار در اصل یه بازیه، ولی سافاری وحشت یه سرگرمی تماشاییه که خیلی شبیه رفتن به سینما و دیدن یه فیلم ترسناکه.

درسته که هر دو مکان برای سرگرمی ساخته میشن و برای جذب مخاطب و انتقال ترس از فیلم های ژانر ترسناک اقتباس می کنن، ولی اتاق فرار تنوع زیادی داره و در مجموعه هایی مثل مجموعه انیگما بیشتر هیجان انگیزه تا ترسناک. اصلا به نوعی مهم ترین تفاوت بین اتاق فرار و سافاری وحشت نوع ترسیه که در این اتاق ها تجربه میشه. اتاق فرار لزوما ترسناک نیست و در ژانرهای مثل ژانر های جنایی بیشتر معمایی و جناییه تا ترسناک و دلهره آور. در اتاق فرار هیچ کدام از عوامل صرفا به خاطر القای ترس و وحشت ایجاد نشده و هدف اصلی به چالش کشیدن مغز در شرایط بحرانی و اضطراره. در اصل اتاق فرار یه نوع تمرین برای مغزه که بتونه در سخت ترین شرایط، با تمرکز و دقت بهترین تصمیم رو بگیره و همه چیز رو تحت کنترل خودش داشته باشه.

در اتاق های فرار حرفه ای مثل اتاق فرار مجموعه انیگما به یه سری نکات ظریف بیشتر توجه شده و تلاش شده تا بازیکنا به صورت کاملا فعال در همه بخش های بازی حضور داشته باشن و به صورت گروهی برای رسیدن به یه هدف مشخص و یا پاسخ یه معما تلاش کنن، چیزی که اصلا در سافاری وحشت دیده نمیشه، چون تو اتاق وحشت افراد، رهگذری سرگردان در نظر گرفته میشن که فقط تماشاگر رویدادهای ترسناکن و قراره با استفاده از جدیدترین تکنیک های ترس، وحشت زده و غافلگیر بشن.

درسته که در اتاق فرار هم به جزئیات و دکور به اندازه سافاری وحشت توجه میشه، ولی کارکرد این عناصر در این مجموعه ها کاملا متفاوته. در سافاری وحشت سفری کوتاه اما پر دلهره رو تجربه می کنین که همه چیز در تونل ها و دالان ها برای ایجاد حس ترس و توهمه. در حالی که در اتاق وحشت هر نکته و مساله ای صرفا برای حل یه معما در نظر گرفته میشه و همه چیز در خدمت هدف نهایی قرار داره. علاوه بر این برقراری تعامل هم در اتاق فرار خیلی مهمه؛ خصوصا در اتاق هایی مثل اتاق قتل مرموز یا اتاق جنگ مجموعه انیگما که سرنخ ها باید به دقت بررسی بشه  و از کنار هم چیدن نکات ریز و درشت به جواب نهایی رسید.

در حقیقت او چیزی که در این اتاق ها اتفاق میفته، از همه لحاظ با هم متفاوته و میشه گفت به نوعی دو ژانر جداگانه محسوب میشن ولی هدف هر دو اتاق ایجاد سرگرمی و نشاطه که دراین زمینه واقعا موفق و عالی عمل کردن.

البته حس لذت و سرخوشی در این اتاق ها رابطه مستقیمی با نوع نگاه شما هم داره. چون اگه دلتون میخواد یه سرگرمی متفاوت و ترسناک رو تجربه کنین، سافاری وحشت یه انتخاب عالیه. ولی اگه از اون دست آدمایی هستین که از یه بازی گروهی پر هیجان لذت می برین که پر از معماهای سرگرم کننده و لحظات غافلگیر کننده باشه، بهتره اتاق های فرار مجموعه های موفقی مثل اتاق فرار انیگما رو تجربه کنین که تا مدتها خاطرش تو ذهنتون باقی می مونه و لحظات به یاد موندنیش، فراموشتون نمیشه.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

رویدادی دیگر از سامسونگ و رونمایی از عضو جدید خانواده گلکسیA

 به نظر می رسد در زمانی کمتر از یک ماه سامسَونگ تصمیم دارد بار دیگر در یک مراسم رونمایی عضو جدیدی از خانواده گلکسی A را معرفی نماید. این رویداد در حالی برگزار می گردد که از رویداد Unpacked شرکت سامسونگ و معرفی گوشی های گلکسی اس 22 تقریبا یک ماه می گذرد و مدل های گلکسی اس 22، گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 اولترا همین اواخر به بازار عرضه شدند. در میان مدل های گوشی گلکسی اس 22، مدل اس 22 اولترا به خاطر حفظ شکل مستطیلی مدل های گلکسی نوت، و بهره مندی از محفظه قلم هوشمند S Pen را می توان نتیجه ترکیب خط تولید گلکسی اس و گلکسی نوت قلمداد کرد.

در رویداد Galaxy A Event که قرار است در 17 مارس ( 26 اسفند ماه) برگزار گردد، گوشی هوشمند گلکسی A 52 s که نسخه ارتقا یافته مدل گلکسی A 52 محسوب می شود، رونمایی می گردد. علاقمندان به این رویداد می توانند این کنفرانس را از وب سایت شرکت سامسونگ و یا کانال یوتیوپ تماشا کرده و از نزدیک با عضو جدید این خانواده بیشتر آشنا گردند.

عضو جدید خانواده گلکسی A که از مشخصات فنی قابل قبولی برخوردار است به نوعی یک گوشی میان رده محسوب می شود. پشتیبانی این مدل از نسل پنجم اینترنت و برخورداری از گواهینامه IP67 به تنهایی می تواند نشان از کیفیت بالای این مدل بدهد، ولی ویژگیهای سخت افزاری گلکسی A52s که منجر به اجرای برنامه ها در سریع ترین زمان و کمترین مصرف انرژی می گردد، آنقدر قوی و جذاب بوده که بدون شک این مدل را به یک مدل محبوب در بین گیمرها تبدیل خواهد کرد.

 البته طراحی ساده و شیک این مدل در رنگ های ملیح و مات می تواند مناسب افراد ساده پسند نیز باشد، اما نمایشگر 605 اینچی فوق العاده روشن گلکسی A52s و باتری 4500 میلی آمپری آن از مشخصاتی است که تقریبا هر کاربری را راضی کرده و این مدل را قطعا به یکی از پرفروش های بازار سامسونگ بدل خواهد کرد.

گلکسی A52s یکی دیگر از مدل های کهکشانی سامسونگ محسوب می شود که با توجه به قیمت و ویژگیهای ارتقا یافته اش یک گزینه مناسب برای خرید در نظر گرفته می شود و ویژگیهای بسیار عالی نرم افزاری که در برنامه دوربین آن قرار دارد، می تواند آن قدر عکس های خارق العاده و خاطره انگیز بگیرد که قابل رقابت با بسیاری از مدل های موجود در بازار می باشد.

این گوشی با امکانات یک پرچمدار، عملا یک مدل همه فن حریف است که واقعا به درد هوادارانی می خورد که تمایلی به خرید گوشی های بالای 500 دلار ندارند ولی در عین حال دلشان می خواهد از بهترین ها لذت ببرند. با توجه به این که اپل به تازگی از نسل سوم آیفون SE خود که یک گوشی هوشمند زیبا و مقرون به صرفه است، رونمایی کرده، انتظار می رود مدل های جدید گلکسی A با قیمت مناسب و ویژگی های منحصر بفردش یک رقیب جدید و جدی برای آن به شمار آید. البته برای تعیین قیمت دقیق این مدل باید تا رویداد رونمایی سامسونگ صبر کرد.

منبع: وبلاگ رندباز


بسته اینترنت همراه نامحدود اپراتور ایرانسل

بسته اینترنت نامحدود ایرانسل از جمله طرح های خاص و سرویس های فوق العاده این اپراتور است که برای اولین بار برای جلب رضایت بیشتر مشترکین ارائه می شود. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، هدف از ارائه این طرح مدیریت ترافیک و استفاده بهینه تر از اینترنت همراه کاربران بوده و تلاش شده تا بعد از استقبال مشترکین از بسته های افزایشی متنوع اینترنت همراه، در آستانه سال نو پیشنهادی هیجان انگیز تر در اختیار کاربران قرار گیرد.

استفاده از اینترنت نامحدود و اینترنت غیر حجمی که هیچ محدودیتی برای کاربران نداشته باشد، یکی از سرویس های منحصر بفردی است که در سال های اخیر از سوی اپراتورها ارائه شده و مورد استقبال کاربران متفاوتی قرار گرفته است. این سرویس که اکثرا مورد توجه گیمرها، تولید کنندگان محتواها و دانلودرها می باشد، در اصل برای کاربرانی است که برایشان حجم اینترنت مهم تر از سرعت آن می باشد. البته سرعت اینترنت ایرانسل در طول شبانه روز از میزان قابل قبولی برخوردار است، ولی استفاده کنندگان این طرح معمولا کسانی هستند که مصرف اینترنت آنها بسیار زیاد بوده و ترجیح می دهند با خیال راحت از خرید اینترنت نامحدود خود لذت برده و پیغام "حجم اینترنت شما تمام شده است" را دریافت نکنند.

در حال حاضر بسته شبانه اینترنت نامحدود همراه ایرانسل با اعتبار زمانی یک روزه با قیمت 3 هزار تومان و بسته شبانه نامحدود هفتگی با قیمت 10 هزار تومان به طور محدود در اختیار مشترکین این اپراتور قرار می گیرد که کاربران متقاضی می توانند با شماره گیری کد دستوری # 5 * 555 * از آن بهره مند گردند. البته شایان ذکر است که بسته اینترنت شبانه در بازه زمانی ساعت 2 تا 8 صبح قابل استفاده می باشد.

بنابراین مشترکین ایرانسل برای مدیرت بهتر هزینه های مربوط به اینترنت می توانند با توجه به نیاز خود از مناسب ترین بسته اینترنت همراه نامحدود در دوره های روزانه یا شبانه استفاده نمایند. این سرویس که از نظر حجم مصرفی هیچ گونه محدودیتی برای کاربر نخواهد داشت، یک فرصت اقتصادی و ارزان برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می باشد که بتوانند براساس برآورد نیازشان هزینه اینترنت همراه خود را به میزان چشمگیری کاهش دهند.

وب سایت رسمی ایرانسل کلیه اطلاعات مورد نیاز در خصوص این طرح، بسته ها، سرویس ها و خدمات اینترنتی دیگر این اپراتور مبتنی بر فناوری 3G ، 4G و EDGE را در اختیار کاربران قرار خواهد داد و کافی ست علاقمندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی به آدرس وب سایت ایرانسل به نشانی www. Irancell.ir مراجعه کنند.

منبع:وبلاگ رندباز


بهترین کتابهای جنایی-معمایی دنیا

داستان های جنایی - معمایی که معمولا با محوریت تحقیق و تفحص پیرامون یک جرم نوشته میشن، از اون جهت که ذهن رو درگیر چالش می کنن از جمله کتاب هایی به شمار میان که از جنبه های مختلف مورد توجه خواننده ها قرار می گیرن. هیجان و فضای رمز آلود حاکم بر این نوع کتابها باعث شده که تقریبا همه به نوعی عاشق داستان های کتاب های جنایی - معمایی باشن. علاوه بر این برانگیختن حس کنجکاوی خواننده ها هم یکی دیگه از دلایل محبوبیت این ژانره. این که هر خواننده به نوعی در طول داستان تبدیل به یه کاراگاه زبردست میشه که پا به پای شخصیت های داستان؛ سرنخ ها رو دنبال می کنه و دلش میخواد زودتر از دیگران، داستان پشت پرده ی ماجرا رو حدس بزنه، خودش یه سرگرمی منحصر بفرده که برای همه جذاب و دوست داشتنیه.

نویسندگان داستان های جنایی – معمایی با تکیه بر قوه تخیل خواننده ها، اونا رو در شرایطی قرار میدن که خودشون رو تو فضای داستان تجسم کنن و با توجه به جزئیات و نکات ظریفی که با دقت در متن گنجونده شده، لحظه به لحظه با قهرمان داستان همراه بشن و با تمام وجود برای حل معما، قبل از دیگران هیجان داشته باشن. هر چند که مهارت نویسنده زمانی به اوج می رسه که با تعلیق های ریز و جزئی خواننده رو تا پایان داستان با خودش نگه میداره و با یه پایان غیر منتظره همه رو متحیر و متعجب می سازه.

انتخاب چند نمونه از بین کتاب های بسیار زیبایی که در این ژانر نوشته شده واقعا کار بسیار سختیه. در اینجا فقط به چند نمونه از مشهورترینشون اشاره می کنیم:

 

پدر خوانده

 

به یقین میشه گفت کمتر کسی پیدا میشه که فیلم پدرخوانده رو ندیده باشه و از بازی خارق العاده مارلون براندو حیرت زده نشده باشه. این فیلم زیبا با اقتباس از رمان فوق العاده پدر خوانده نوشته ماریو پوزو، ساخته شده که در مورد خانواده قدرتمند و جنایتکار کورلئونه ست. داستان این خانواده و شخصیت عاقل و سیاستمدار دون کورلئونه انقدر جذاب و خواندنیه که این کتاب رو به یکی از مهیج ترین و درخشان ترین کتاب های معمایی جهان تبدیل کرده.

این کتاب که تصویری صریح و صحیح از فعالیت های مافیا در امریکاست، از نظر تاریخی نیز بسیار با ارزشه.

 

سنترال پارک

 

گیوم موسو نویسنده فرانسوی این کتاب که تونسته عنوان پرفروش ترین نویسنده سال فرانسه را هم کسب کنه، در این اثر زیبا شرح زندگی یه افسر زن جوان فرانسوی رو بیان می کنه. شروع داستان بسیار عجیب و غافلگیر کننده ست و آلیس در حالی که دستش به مرد غریبه ای با دستبند بسته شده؛ روی یه نیمکت در سنترال پارک نیویورک به هوش میاد. این که او چگونه بعد از دیدار دوستانش در شب گذشته در فرانسه از اینجا سر در آورده، سوالیه که همان اول داستان در ذهن خواننده شکل می گیره و به زیبایی در طول داستان رمزآلودتر و معمایی تر میشه.

 

بیمار خاموش

 

الکس مایکلدیس نویسنده این کتاب جذابه که داستانش در مورد زندگی آلیشیا برنسون و همسرشه. آلیشیا یه نقاش معروفه که با همسر عکاسش زندگی فوق العاده ای داره. همه چیز عالیه ولی یه شب که گابریل از عکاسی به خانه بر می گرده ؛ آلیشیا 5 بار به همسرش شلیک می کنه و بعد از اون دیگه کلمه ای صحبت نمی کنه.

برای به حرف درآوردن آلیشیا، لئو فابر روان درمانگر جنایی مسیر پر پیچ و خم عجیبی رو در پیش می گیره که روند داستان رو جذاب و غیر قابل پپیش بینی می سازه.

 

دختری با نشان اژدها

 

این رمان هیجان انگیز و فوق العاده که در سال 2009 جایزه ملی کتاب انگلستان رو دریافت کرده یکی از سه کتاب جنایی- پلیسی استیک لارنس نویسنده سوئدیه. ماجرا از این قراره که 40 سال پیش هریت ونگر از یه مهمونی خانوادگی در جزیره ونگر ناپدید میشه. دایی هریت که معتقده در اون شب قتلی صورت گرفته؛ روزنامه نگاری بدنام رو استخدام می کنه، تا در این مورد تحقیق کنه. این روزنامه نگار کم کم به یه سری رازهای خانوادگی مخوف می رسه که داستان رو وارد مسیر پیچیده و خطرناکی می کنه.

از این داستان که به نوعی هزار توی جذاب و پر هیجانی داره، دیوید فینچر فیلمی زیبا و اثری درخشان ساخته.

 

و آنگاه هیچکس نماند

 

شاید با خودتون فک کنین که "هرکول پوارو"شاهکار ادبی آگاتا کریستی نویسنده انگلیسیه، ولی کتاب جنایی زیبای "و انگاه هیچکس نماند " یکی از برجسته ترین آثار این نویسنده توانمنده که به راحتی می تونه ضربان قلب شما را بالا ببره و شما رو روی صندلی میخکوب کنه.

داستان از این قراره که ده مهمان غریبه توسط میلیونری ناشناس به جزیره ای دعوت میشن که وقتی به اونجا میرسن، می بینن خبری از میزبان نیست. اونها در خانه ای اقامت دارن که در هر اتاق تابلویی از یه شعر مهد کودکی به نام "ده سرباز کوچک" آویزانه که بر اساس این اشعار اتفاقات وحشتناکی برای اونها میفته. برای دونستن این که پشت پرده این اتفاقات کیه و آیا کسی باقی می مونه؟ باید داستان رو بخونین و لذت ببرین.

علاوه بر این کتابها، داستان های معمایی جذاب دیگری همچون ماجراهای شرلوک هلمز، سکوت بره ها، ربه کا، قتل راجر آکروید، خداحافظی طولانی و هزاران اثر ادبی دیگر وجود دارن که هر کدام به نحوی هیجان انگیز و منحصر بفرد هستن. کتاب هایی که نویسنده هاشون با مهارت و زبردستی تلاش می کنن تا فضای داستان را به گونه ای بچینن که بسیار تاثیر گذار باشه و جزئیات رو اونقدر دقیق و ماهرانه بیان می کنن که در حال خوندن کتاب حس می کنی تو اون محل حضور داری و می تونی حال و هوای اونجا رو به خوبی حس کنی.

 

در هر صورت اگه به کتاب های جنایی- معمایی علاقه دارین، قطعا اتاق فرارهایی که با اقتباس از این نوع کتاب ها طراحی شدن هم، حتما براتون جذاب و دوست داشتنیه. از اونجا که بازی در اتاق فرار یه ماجراجویی فیزیکی و معماییه، از خیلی جهات از خوندن کتابهای همین ژانر جذابتره. خصوصا وقتی که این هیجان و انرژی رو تو مجموعه هایی مثل انیگما که به طور کاملا حرفه ای و تخصصی در این زمینه فعالیت دارن، تجربه کنین. مثلا اتاق قتل مرموز مجموعه انیگما با سناریویی جذاب و طراحی زیبا و مناسب می تونه از اون پیشنهاد های هوس انگیزی باشه که کاملا مناسب یه دورهمی دوستانه و صمیمیه.

در طراحی این اتاق، وقایع آن چنان با دقت و پشت سر هم چیده شده که بازیکنا در جریان بازی اصلا احساس خستگی نمی کنن، بلکه هر لحظه با قرار گرفتن تو یه شرایط جدید باید تلاش کنن مثل یه کاراگاه زبده و ماهر از کنار هم قرار دادن نکات ریز و سرنخ های بازی، بتونن گره کور پرونده قتل را از هم واکنن.

با توجه به این که دکور اتاق های اتاق فرار انیگما توسط بهترین دکوراتورها اجرا شده، شما اصلا احتیاج به تخیل ندارین و به محض ورود به اتاق به صورت عینی خودتون رو در فضای یه پرونده جنایی- معمایی می بینین که همه عواملش مثل موسیقی و نور در راستای باور پذیر کردن داستان و سناریو چیده شدن. خلاقیت استفاده شده در این اتاق از همان ابتدای بازی در متن سناریو، نوع معماها، سرنخ ها و فضای بازی کاملا دیده میشه و به شما کمک می کنه تا در جمع یه گروه دوستانه ی با نشاط از حل یه پرونده جنایی – معمایی لذتی بیشتر از خوندن این نوع کتاب ها رو حس کنین.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

گلکسی X cover Pro 2 اولین گوشی هوشمند مقاوم 5G سامسونگ

به نقل از گیز موچاینا گوشی مقاوم گلکسی ایکس کاور پرو 2 که قرار است در سال 2022  از سوی  شرکت سامسونگ معرفی گردد، دارای شماره مدل  SM-G736B  است و از اتصال 5G  پشتیبانی می کند. اگر این خبر صحت داشته باشد؛ با توجه به این که تمام مدل های سامسونگ از جمله گلکسی X cover 5  که در سال گذشته روانه بازار شدند، از شبکه ارتباطی 4G LTE پشتیبانی می کردند، محصول جدید سامسونگ بنام گلکسی  X cover Pro 2  اولین گوشی هوشمند 5G در سری گلکسی  X cover  خواهد بود.

از این محصول جدید اطلاعات خاصی در دسترس نیست و هنوز جزئیاتی از بخش های مختلف سخت افزاری و یا نرم افزاری گوشی منتشر نشده؛ ولی بر اساس مشخصات مدل های قبلی می توان پیش بینی کرد که که این مدل نیز مانند سایر گوشی های گلکسی  X cover  با باتری قابل تعویض به بازار عرضه شود. از آنجا که گوشی های هوشمند مقاوم سامسونگ معمولا برای شرکت ها و کارهای صحرایی طراحی می شوند، قابلیت تعویض باتری این امکان را به کاربر می دهد تا باتری خالی شده را با باتری شارژ شده تعویض کرده و مدت زمان بیشتری از شارژ و ارتباط مستمر استفاده نماید.

با توجه به آنچه که گفته شد؛ در مورد تراشه مدل های مقاوم جدید سامسونگ نیز نمی توان اظهار نظر قطعی داشت؛ ولی با توجه به این که X cover Pro  و گلکسی A 51 از تراشه Exynos 9611 استفاده می کنند، می توان پیش بینی کرد گلکسی X cover Pro 2 و گلکسی A53 که قرار است هر دو در آینده رونمایی شوند از تراشه Exynos 1280   بهره مند گردند.

سال هاست کره ایها سعی دارند با طراحی و ساخت گوشی های هوشمند سری  X cover  یک طراحی ظریف را در قالبی محکم و قوی بگنجانند و گوشی هایی محکم و مناسب برای محیط های خشن با آب و هوای نامساعد روانه بازار کنند. هر چند که کره ایها تا حد زیادی با عرضه گوشی هوشمند گلکسی X COVER موفق بوده و به نوعی یک تانک را به دنیای گوشی ها معرفی کردند که در برابر آب، گردو غبار و تا حدی افتادن ( مقاوم در برابر افتادن از ارتفاع 1.5 متر و کمتر) مقاوم بوده و از هندلینگ خوب و استاندارد بالایی برخوردار است، ولی شاید عرضه این مدل جدید با تغییراتی که انتظار می رود هم در ظاهر و هم در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری آن به وجود آید، بتواند فصل جدیدی از مدل های مقاوم را در دنیای گوشی های هوشمند بازگشایی نماید.

در خصوص زمان عرضه گلکسی  X cover Pro 2 هم هیچ نوع اطلاعاتی در دسترس نیست، ولی انتظار می رود این مدل که از پچ های امنیتی ماهانه بهره مند خواهد بود ، همزمان با اندروید 12 عرضه گردد.

منبع: وبلاگ رندباز